fredag 9 december 2011

Hyfsad konsert med Melissa Horn i Kalmar

I söndags såg jag Melissa Horn live i Kalmarsalen. Jag har lyssnat en del på Melissa Horn, men detta var första gången jag såg henne live. Melissa Horn drar mycket publik - Kalmarsalen var utsåld.

Konserten började lugnt med Destruktiv blues, Under löven och Jag kan inte skilja på. Det är naturligtvis stor skillnad mot de rockkonserter jag brukar se, men det hade jag förväntat mig.

Melissa Horns musik är ganska dyster och det återspeglar sig tyvärr också på scen. Det är helt OK låtar, men efter ett tag blir det lite enformigt.

Det finns några höjdpunkter under spelningen. Långa nätter, Jag saknar dig mindre och mindre, Kungsholmens hamn och Som jag hade dig förut är bra låtar.

Melissa bjuder på lite mellansnack, men det går inte att komma ifrån att jag förväntat mig lite mer.


Band
Melissa Horn (Sång & gitarr)
Christer Karlsson (Klaviatur)
Anders Petersson (Gitarr, banjo & pedal steel)
Magnus Olsson (Trummor)
Janne Manninen (Bas)

Mardrömmar




Kungsholmens hamn




Innan jag kände dig




Som jag hade dig förut

Inga kommentarer: