tisdag 1 september 2015

Nilla Nielsen - Bite Me

Idag är det 14 år sedan Nilla Nielsen släppte sin första musikvideo - med den lysande rocklåten Bite Me.

Detta var före Nilla gav ut sin första skiva och Bite Me finns inte med på något av hennes album.

Jag kommer väl ihåg första gången jag pratade med Nilla om låten. Det var en av de första gångerna vi pratade med varandra och hon frågade om det var någon särskild av hennes låtar som jag gillade. Jag sa att jag hade sett en grymt bra video och något om att hon körde en gammal bil i den, men kom inte ihåg vad den hette. Hon skrattade och sa att det måste vara Bite Me.

När jag började se henne oftare live brukade jag önska att hon skulle spela Bite Me - det gjorde hon aldrig... men så i december 2012 på en spelning i Helsingborg säger hon "Peter, det här är en julklapp till dig". Det dröjde nästan 2 år, men på min 43:e spelning med denna fantastiska artist fick jag höra henne rocka loss i denna lysande låt. Sedan dess spelar Nilla Bite Me ganska ofta och jag blir lika glad varje gång. Det är en stor favorit :)


Inga kommentarer: