söndag 17 juni 2012

Mycket bra konsert med Nilla Nielsen i Svalöv


Den fenomenala artisten Nilla Nielsen spelade live under nationaldagsfirandet i Svalöv den 6 juni. Dagen till ära var det premiär för den nya fina backdropen.

Nilla öppnade med härliga Ain't Got Much och fina nya singeln Kommer inte att sova i natt. Det är helt otroligt hur bra hon sjunger i de nya låtarna på svenska.

Dessa följdes av ett par låtar med lite mer tempo - största hiten Goldfish In a Bowl och You Should Know By Now.



Efter Head Over Heels var det dags för den nya låten Så nära. Detta är ett nytt mästerverk från Nilla. Så nära är en helt underbar låt, som är på väg att bli den kanske allra bästa någonsin av Nilla. Hennes sköna röst är helt magisk och låten bara växer för varje gång jag hör den.

Sima är en annan fin låt om ett möte med en liten föräldralös flicka i Indien under en av Nillas resor. Svalövsborna fick sedan höra Found You.

En annan av mina favoriter är The UFO Song (The Guinea Pig Song) - den liksom nya Om jag var Gud för ikväll är två exempel på låtar där Nillas stora engagemang för miljö, djur och hur världen ser ut, märks väldigt tydligt.


Slutligen kom den vackra Higher Ground som jag fortfarande tycker är Nillas allra bästa låt (även om Så nära närmar sig snabbt).

Detta var 10:e gången jag såg Sveriges bästa sångerska live (dessutom har jag sett henne 13 gånger med Dan Hylanders Orkester). Jag tycker Nilla Nielsen är helt briljant och hon gjorde ännu en mycket bra konsert. Dessutom är det alltid lika kul att träffa Nilla :)



Band:
Nilla Nielsen (sång, akustisk gitarr)
Jokke Pettersson (elgitarr, sång)




Kommer inte att sova i natt



 The UFO Song (The Guinea Pig Song)

Inga kommentarer: