fredag 19 juni 2015

Def Leppard på Sweden Rock Festival

Den 4 juni såg jag Def Leppard på Sweden Rock Festival. Även om det inte är något av mina favoritband tycker jag de gjorde en bra spelning. Mycket bättre än när jag såg dem på SRF 2008.

Till tonerna av The Who's Won't Get Fooled Again kommer Def Leppard in på scen och börjar med Rock! Rock! (Til You Drop) och sedan en av sina största hits, Animal som andra låt.

Det kommer fler hyfsade låtar, men det är avslutningen som är mycket bra. Jag gillar Let's Get Rocked, men framför allt tycker jag Pour Some Sugar on Me är deras klart bästa låt.

Som extranummer får vi höra Rock of Ages och Photograph.




Def Leppard
Joe Elliott (Sång)
Phil Collen (Gitarr)
Vivian Campbell (Gitarr)
Rick Savage (Bas)
Rick Allen (Trummor)

Pour Some Sugar on Me




Inga kommentarer: