torsdag 6 september 2012

Åtta Bier Ti Min Far på Hässleholmsfestivalen 1993

Den 19 augusti 1993 var jag och Johan på Hässleholmsfestivalen och såg Rivjärnet och Åtta Bier Ti Min Far.

Rivjärnet var bra, men jag kommer inte ihåg några av låtarna de spelade.

Åtta Bier Ti Min Far är ett bra band från Ystad. Jag känner några av bandmedlemmar sedan gymnasietiden och efteråt pratade jag lite med sångaren Tommy, som jag inte sett sedan 1985.

Bästa låtarna var Min gamle klasskompis, Kärlek o fotboll, Jag ler som en hällörad och Fallskärmsavtalet.





Setlista (ej alla)
Min gamle klasskompis
Kärlek o fotboll
Jag ler som en hällörad
Bankomaten
Fallskärmsavtalet
Opel Kapitän
En liten lur

Åtta Bier Ti Min Far
Tommy Nilsson (Sång & bas)
Christer Nilsson (Gitarr & kör)
Daniel Nilsen (Gitarr)
Patrik Strand (Trummor & kör)

Inga kommentarer: