söndag 24 maj 2015

Per Perssons spelning i Kalmar var en stor besvikelse

Den 17 april såg jag en spelning med Per Persson på Stensökrogen i Kalmar. Perssons Pack har alltid varit ett av mina svenska favoritband. Jag har sett Packet live en gång och då var dom grymt bra. Jag har även sett Per Persson solo (och i ett fall med band) och då har han också varit bra. Denna kväll var dock en stor besvikelse. Trodde aldrig jag skulle skriva detta, men det var en dålig spelning.

Persson inledde med Ikväll tar vi över stan, Fribacka väg och Bortom månen och mars. Även om det kanske inte tillhör hans bästa låtar kändes det redan då lite lamt.

En sång om dig är en bra låt, men kolla videon nedan. Det är allt annat än bra. Per Persson är normalt en lysande liveartist, men här var det oengagerat på ett sätt jag aldrig hört med honom förr.

Det jag liv jag älskar är en lysande låt, men nu hade publiken börjat tröttna och blev tyvärr allt mer högljudd. Denna kväll var den inte lysande. Det satt någon idiot vid bordet snett bakom mig och babblade högljutt låtarna igenom. Oerhört störande.

Mördar-Anders och Hanna har alltid varit stora publikfavoriter. När man inte ens lyckas med dessa grymma låtar är det inte bra. Publiken var inte bra, men det var tyvärr inte artisten på scen heller.

Små små saker började hyfsat, men kolla efter ca 1 minut i videon. Låten blir bara slöare och slöare, sämre och sämre.

Mellansnacket har alltid varit lysande på Perssons gig, men inte ens det funkar denna kväll. Tusen dagar härifrån är även det en grym låt, men även den känns trött.

Efter 10 låtar och 40 minuter går Persson av scenen. Efter en stund kommer han tillbaka och kör Gråmånen som extranummer. Därefter säger han "vi ses i baren", varpå han istället går och sätter sig i sin stuga.

Publiken betalade 200 kr för en oengagerad och trött spelning som endast varade knappt 45 minuter och innehöll 11 låtar. Av en rutinerad artist som Per Persson, som har skrivit hur många bra låtar som helst. Jag tycker det är uselt.

Band
Per Persson (sång, gitarr)


En sång om dig



Små små saker

Inga kommentarer: