fredag 17 augusti 2012

Proggkväll med Björn Afzelius och Nationalteatern i Båstad 1992-94

Någon gång mellan 1992-94 såg jag och Mats Proggkväll i Norrvikens Trädgårdar i Båstad. Björn Afzelius, Nationalteatern och Mikael Wiehe spelade.

Björn Afzelius spelade solo och var som alltid mycket bra.










Setlista (ej alla)
Ikaros
Medan bomberna faller
Tankar i Havanna
Till min kära
Europa
Evelina
Tusen bitar
Sång till friheten
Vad bryr jag mig om varför
Sådan herre

Band
Björn Afzelius (sång, gitarr)



Nationalteatern var också bra.







Setlista (ej alla)
Bängen trålar
Sent en lördag kväll
Spisa
Lägg av!
Men bara om min älskade väntar...
Barn av vår tid
Jack the ripper
Livet är en fest
Ut i kylan
Vi fortsätter spela rock & roll men vi håller på att dö
Kolla kolla
Hanna från Arlöv

Nationalteatern

Ulf Dageby (Sång & gitarr)
Totta Näslund (Sång & gitarr)
Nikke Ström (Bas)
Håkan Nyberg (Trummor)
Lars-Erik Brossner (Klaviatur)
Bengt Blomgren (Gitarr)


Mikael Wiehe var totalt värdelös.


Inga kommentarer: