tisdag 25 september 2012

Sinners i Lund 2002

Den 13 september 2002 spelade Sinners live på Mejeriet i Lund. Jag var inte själv på plats, men tar ändå med denna eftersom det var första gången jag lyssnade på en konsert live via Internet. Det var sångaren Sven Köhler som tipsade mig om spelningen i ett mail veckan före.

Sinners har alltid varit ett av mina största svenska favoritband och det hördes att detta också var en grymt bra konsert (jag har sett dom live 3 gånger).

Bästa låtarna var Sucking You Dry, Love You More Than This, When She Lies, Gimme Some Dreaming och Turn It Up.






Setlista
  1. Sucking You Dry
  2. Feeling Fine
  3. Love You More Than This
  4. Hot Shot
  5. When She Lies
  6. Gimme Some Dreaming
  7. Heading South
  8. Hurricane Shuffle
  9. Need You So Bad
  10. Busy Doing Nothing At All
  11. Diving For Pearls
  12. Burning Love
  13. Gotta Go
  14. Turn It Up
  15. Open Your Door
  16. Hey Bulldog
  17. Wipe Away Those Tears

Sinners
Sven Köhler (Sång & tamburin)
Michael Sellers (Gitarr)
Henki van den Born (Gitarr)
David Sellers (Bas)
Kiddie Manzini (Trummor)



Inga kommentarer: