måndag 30 september 2013

Bra konsert med Nilla Nielsen på Ven


Den 1 augusti såg jag en bra konsert med Nilla Nielsen på Ven. Nilla spelade på Ven 7 gånger under sommaren och jag var med på 4. Jag såg 2 på Turistgården och 2 på Hamnkrogen. Detta var den andra på Hamnkrogen. Liksom förra gången passade på att äta deras mycket goda svarta pasta med fisk och skaldjur.

Det var fullsatt på Hamnkrogen och väldigt många önskningar av låtar under kvällen varför Nilla tyvärr inte spelade lika många egna låtar som hon brukar. Hon började dock med Kommer inte att sova i natt och lite senare kom fenomenala Så nära.

Nilla gjorde en rad bra covers. De bästa under kvällen var Baby Can I Hold You (Tracy Chapman), Leaving on a Jet Plane (John Denver), You're Still Standin' There (Steve Earle), Free Fallin' (Tom Petty), Let Her Go (Passenger), This is Your Life (Gasolin'), Piece of My Heart (Janis Joplin) och Knockin' on Heaven's Door (Bob Dylan).

Det blev allsång i den egna En annorlunda kontaktannons och den sista egna låten Nilla spelade är hennes bästa - Higher Ground.

Detta var 14:e spelningen med Nilla Nielsen jag såg under sommarens semester. Det är ett sant nöje att få hjälpa denna fantastiska artist och goda vän så gott jag kan. Det blir förstås ganska många spelningar även under resten av året, men då missar jag tyvärr lite fler... Nåja 30 dagar senare var det dags för nästa...

Band
Nilla Nielsen (sång, gitarr, munspel)



En låt från förra gången jag såg Nilla på Hamnkrogen - You're Still Standin' There 



Ännu en låt från förra gången - Leaving on a Jet Plane

Inga kommentarer: