lördag 30 augusti 2014

Sir Reg på Sweden Rock Festival

Jag hade aldrig hört talas om Sir Reg före Sweden Rock Festival i somras. Som tur var började Persson spela en låt med dom i rockstugan på eftermiddagen och det lät ju riktigt bra. Jag bestämde mig direkt för att detta band måste jag lyssna lite på.

Sir Regs spelning krockade lite med Black Sabbath och det var inte så bra. Jag tänkte att jag börjar se lite på Sir Reg och sedan går jag bort när Black Sabbath börjar spela på Festival Stage. Det slutade med att jag såg hela Sir Regs spelning och missade halva Sabbaths...

Det var härligt ös både i musiken, bandet och publiken. Jag kan tyvärr bara namnet på de båda låtar jag filmade: Golden Days och This Country's for Sale.

Och jag ångrar inte ett dugg att jag valde Sir Reg före Black Sabbath.


Sir Reg
Brendan Sheehy (Sång & gitarr)
Karin Ullvin (Fiol)
Erik Dahlqvist (Trummor)
Jesper Lundh (Bas)
Chris Inoue (Gitarr)










Golden Days




This Country's for Sale




1 kommentar:

SIR REG sa...

Tack som fan!! Kul att du gillade det ��