lördag 4 augusti 2012

Roadtrip med Nilla Nielsen till Öregrund



Den 19 juli åkte jag och Nilla Nielsen på en ny roadtrip. Jag hämtade Nilla i Helsingborg på morgonen och vi körde norrut. Vi stannade på Bromma flygplats och hämtade upp Jon Jarnsäter som skulle spela med Nilla i Öregrund och Stockholm.

Jag älskar livemusik, men det var första gången någonsin jag haft livemusik i bilen. Nilla och Jon repade mest hela vägen till Öregrund och jag bara njöt (och körde bilen förstås).

På kvällen spelade Nilla på en privat fest i en lokal alldeles intill havet i Öregrund. Det var sommarens varmaste kväll så långt. Jag tjuvlyssnade ganska mycket när jag gick längs strandkanten under kvällen.

Nilla och Jon spelade över 40 låtar och efteråt firade vi lite på vandrarhemmet med öl, whisky och brieost (och en massa YouTube-klipp).

Av sina egna låtar spelade Nilla bl a Kommer inte att sova i natt, Så nära, En annorlunda kontaktannons, Not Ready, Jag har sett det på Facebook och Higher Ground.

Dessutom blev det många önskade covers som t ex Baby Can I Hold You (Tracy Chapman), Ännu doftar kärlek (Marie Fredriksson), Summer of '69 (Bryan Adams) och Brown Eyed Girl (Van Morrison).

Dagen därpå skulle vi köra till Stockholm för Nillas andra releasespelning...

Band
Nilla Nielsen (sång, gitarr, munspel)
Jon Jarnsäter (gitarr, sång)


Inga kommentarer: