måndag 25 februari 2013

Bra spelning med Per Persson i Kalmar


Den 15 februari såg jag, Lotte och Hans en mycket bra spelning med Per Persson på Bremersons i Kalmar. Tyvärr var det ganska lite folk, knappt 50 personer i publiken sedan After Work-gästerna gått hem. Bremersons var inte heller något höjdarlokal att ha konserter på. Förbandet var fruktansvärt dåligt så de skriver jag inte om...

Det var 2:a gången jag såg Per Persson solo. Dessutom har jag sett honom en gång med Per Persson Band och en gång med fantastiska Perssons Pack. Bäst är han förstås med hela Packet, men även hans solospelningar är härliga att se.

Persson öppnade med en ganska lugn version av Hanna, som följdes av Små små saker och Bortom månen och mars.

Som vanligt var det mycket roligt mellansnack, men tyvärr även en del avbrott som berodde på några märkliga personer i publiken. En visste uppenbarligen inte vem han lyssnade på och envisades med att önska låtar av andra artister. Allra mest störande var dock mannen som klappade konserten igenom - i normala fall är ju sådant bara kul, men när någon är konstant ur takt hela tiden och står längst fram blir det fruktansvärt irriterande...

Lite senare kom bra versioner av Nu har pojken blivit kär, Mördar-Anders, Tusen dagar härifrån och Sista kvällen i april.

Efter massor av applåder blev det 2 extranummer, varav det sista med Stenad i Stockholm, sjöngs av Per Persson gående mitt ute bland publiken!

Band
Per Persson (sång, gitarr)







Inga kommentarer: