måndag 28 september 2015

Torsson på Sweden Rock Festival

Lördagen den 6 juni såg jag en grymt bra spelning med Torsson i Rockklassiker-tältet på Sweden Rock Festival.

Det var faktiskt första gången jag såg Torsson live, men jag har förstås hört de flesta låtarna tidigare. De öppnade mycket starkt med härliga låten Danmark. Stämningen var på topp från början i tältet med stor publik denna varma och soliga nationaldag. Det var visserligen Sveriges nationaldag, men dagen före var det ju... Danmarks...

Jag hade som sagt inte sett Torsson live förut, men däremot har jag ju sett Thomas Holst och Sticky Bomb med Wilmer X och Michael Sellers med Sinners ett antal gånger. Och sedan förstås Bo Åkerström och Dan Persson. Torsson är ett jäkla bra band. Det fjärde bästa i Lund har jag läst... ;)


Torsson bjöd på många klassiker - förutom Danmark spelade de bl a Blodomloppet, Klippans centrum och Jag minns en gammal bil. Utan tvekan mest ös i publiken var det till Det spelades bättre boll. Vilken allsång!!!

Torsson
Bo Åkerström (Sång & gitarr)
Sticky Bomb (Trummor)
Dan Persson (Bas & sång)
Thomas Holst (Gitarr, orgel & sång)
Michael Sellers (Gitarr & sång)

Danmark



Klippans centrum




Inga kommentarer: