fredag 23 augusti 2013

Mycket bra spelning av Nilla Nielsen på Ven


Den 4 juli såg jag en mycket bra spelning av Nilla Nielsen på Hamnkrogen på Ven. Kvällen började med fantastiskt god mat - svart pasta med skaldjur och fisk :)

Nilla inledde med sköna Kommer inte att sova i natt, lite senare kom hennes första låt The Girl You Used to Know och magnifika Så nära.

Däremellan några covers, bl a Baby Can I Hold You (Tracy Chapman), Men bara om min älskade väntar (Nationalteatern), I Still Haven't Found What I'm Looking for (U2) och Leaving on a Jet Plane (John Denver).

Nilla spelade vackert munspel i Not Ready. Hon gjorde en bra cover av Sång till friheten (Björn Afzelius) och en enastående Hallelujah (Leonard Cohen).

Jag blev jätteglad när hon tillägnade mig You're Still Standin' There som en tidig födelsedagspresent (se videoklippet nedan). Extra kul då Nilla vet att jag älskar både när hon spelar munspel och Steve Earles låtar. Tack min vän!

De egna låtarna The UFO Song, Håll mig och inte minst En annorlunda kontaktannons var också mycket bra.

Det var många önskemål om låtar och eftersom det fanns både holländare och danskar på Hamnkrogen spelade Nilla Nobody's Wife (Anouk) och Den jeg elsker (Sanne Salomonsen).

Higher Ground är Nillas eget mästerverk och hon sjöng grymt bra i denna liksom i You Should Know By Now och Du gav mig Fantomenringen.

Andra härliga covers var Kom änglar (Lars Winnerbäck), I Fought the Law (Clash), Piece of My Heart (Janis Joplin) och Knockin' on Heaven's Door (Bob Dylan).

Det var en härlig kväll med underbar musik under 4 timmar av denna fantastiska sångerska. Tack igen Nilla!

Band
Nilla Nielsen (sång, gitarr, munspel)



You're Still Standing There



Leaving on a Jet Plane

Inga kommentarer: