tisdag 19 februari 2013

Mycket bra spelning av Nilla Nielsen på The Tivoli


Den 2 februari var Nilla Nielsen förband åt Stiftelsen på The Tivoli i Helsingborg. Det var en utsåld konsert med 650 st i publiken och Nilla spelade på duo med Jon Jarnsäter.

Nilla hade vänligt nog lyckats få med mig på gästlistan och jag fick även vara med på soundchecket. Även om Stiftelsen inte tillhör mina favoriter var det kul att se Nilla spela på en riktigt bra rockklubb inför så stor publik.

Nilla spelade 8 låtar under en dryg halvtimme och hon gjorde det mycket bra. Hon började med några vackra låtar - Kommer inte att sova i natt, Så nära och The Girl You Used to Know. Sedan blev det lite mer tempo med The UFO Song, Du gav mig Fantomenringen och En annolunda kontaktannons. I den sistnämnda hade Nilla kvällen till ära vävt in en textrad från Stiftelsens stora hit Vart jag än går - och det var kul att se att publiken reagerade direkt med applåder.


Avslutningsvis spelade hon Higher Ground och Om jag var Gud för ikväll. Bara bra låtar men allra bäst sjöng hon i Så nära och Du gav mig Fantomenringen.

Mer om Stiftelsens spelning i ett annat inlägg, men jag konstaterar att förbandet var klart bäst.

Det var första gången jag var på The Tivoli och det är verkligen ett ställe som är gjort för livemusik. Bra lokaler, bra ljud och ljus. Enda minuset var de enorma köerna när man ska gå in och ut. På vägen in slapp vi stå i kö då vi stod på gästlistan, men det tog nästan 40 minuter att hämta ut jackan och komma därifrån...

Band
Nilla Nielsen (sång, gitarr)
Jon Jarnsäter (gitarr, sång)





Inga kommentarer: