måndag 8 oktober 2012

Nilla Nielsen i Jönköping


Den 28 september såg jag Nilla Nielsen live i Jönköping.

Nilla inledde med att bli intervjuad och spela Kommer inte att sova i natt och Om jag var Gud för ikväll i P4 Radio Jönköping.

Därefter gjorde hon en bra spelning på Kafé Braheparken i Jönköping. Hon inledde med att spela vackra Kommer inte att sova i natt och sedan The UFO Song (The Guinea Pig Song), som tillägnats Djurens Rätt. Det är också därifrån Nilla lärt känna Git som driver det vegetariska Kaféet (som bjöd på goda veganska pannkakor).

Sedan var det dags för 2 av de absolut vackraste låtar jag hört - Så nära och Himmelen måste saknat sin ängel. Från nya albumet spelade Nilla även Vänster och höger, En annorlunda kontaktannons och Om jag var Gud för ikväll.

Bland de äldre låtarna gillar jag speciellt Not Ready, Ain't Got Much och Higher Ground.

Band
Nilla Nielsen (sång, gitar, munspel)





Inga kommentarer: